html> A Moment in Time
♔aku confirm fisrt day school .. mesti benda ni yang akan berlaku !♔
Saturday | 9:11 AM | 0 love drops
mula mula duduk kat perhimpunan kalau sekejap boleh lah tahan lagi.. ni dak bersaat-saat, berminit-minit, berjam-jam, berhari-hari ...    

pastu cikgu  sibuk la bercerita pasal cuti sekolah la bla bla bla ...

tunggu budak form 1 ,  pastu sure sure kena tolong cikgu orentasi kan kan budak budak form 1 .. perhhhh sumpah boringgg bila la aku nak berborak peranda dengan my beloved friend nieeee .....

kena la pulak carik kerusi , meja .. bila dah dapat kena bersihkan pulak yela...da berhabuk siap cicak buat taik lagi..
kang tak pasal pasal kotor baju sekolah yang baru dibeli...
kena la pulak marah dengan mak bapak

mak aku marah sure macam ni ..

mama :ko nie dah masuk sekolah menengah tapi perangai mengalahkan bdak kechikk..tuh baju sekolah kotor .. ko pergi belajar ke ? sapu sampah ? ha.. aku bayar yuran pendaftaran bukan kamin mahal ko pergi buat kerja lain .. aisshhhhh apa nak jadi nehhh.. ke nak khawin tak nak belajar dah !

saya : alah mama nihhh baju sekolah je yang kotor ,, bebel bukan main lagi ishhh tension arrr .... nih ha tadi orang pergi akat meja dengan kerusi ..  pastu dengan tak ingat dunia nyerkk terus duduk ..

mama : tu lah bape kali mama nak cakap lain kali nak buat apa apa tengok sekeliling ni tak main redah jerhhh ..
tu lah ..nasib budak tak dengar cakap mak bapak .. dasar anak bertuah !

saya : alah yang bertuah tu pun anak mama jugak .. bukan orang lain ..



diantara babak bebel diantara aku dengan mak aku .. alamak darh jauh tersasar ni nak balik pakal jalan ..

time rehat pulak .. kena beratur panjang panjang .. perhhh sure malas .. mana tak nyerr kart rumah rilekss je .. arn asal time nak makan .. semua bibik yang sediakan .. nak itu ini panggil je ibikkkkkkkkk nak air .. cepat tau da haus nihh
aku rasa la kan nak pasang  bodyguard ataupun pa dekat sekolah .. senang sikit aku nak apa boleh dia tolong buat kan kecuali myhomeworks...

sebelum balik mesti ada mesyuarat koko .. yela nak tau sapa jadi pengerusi alahh semua tulah yang serabut dekk kepala hotakkkk tuhhh .. dan tak tercapai dekk akal ku ...

habis jehh waktu sekolah kena tunggu mama jemput .. nasib baik sekolah yang mak mengajar tuh abis cepat tak de la aku tunggu lama  .. nampak jehh mama terus senyum .. pastu mesti cakap macam nihh

saya : ma kenapa ambik lambat lama tau ABBY tunggu ( sedangkan baru jehh keluar pintu gate sekolah )

mama : banyak la kau mama yang lambat mama dah tunggu ko bukan kamin berjam kata kita lambat pulak .. kenapa dahh tek tereti reti tengok jam keh ?

saya : ye ke ? betul tak tipu lama orang tunggu .. ehh tapi tak pe lah dah balik punn .. ( saja nak tutup malu )

mama : tulah lain kali cakap tuh biar bertempat ni tak main redah jer

saya : yela .. yela .. yela ..

ha da habiss pon story aku !

Hearts, ikeytyraa

♥ Past / Future ♥